El Parlamento Europeo ha invitado a la Asociación Galega de Apicultura (AGA) a participar los días 23 y 24 de este mes en un debate sobre los problemas y perspectivas de futuro de esta actividad, afirma Xesús Asorey, secretario técnico de la entidad. «Existe un amplo consenso sobre os efectos negativos do uso de pesticidas, como causa principal da desaparición das abellas. O Defensor del Pueblo e o ministerio tamén se interesaron nesta cuestión. Estamos á espera de que se aproben medidas efectivas», sostiene Asorey.
Manuel Gutiérrez apunta que también influye la varroa, una enfermedad que provoca la muerte de las abejas.
Este descenso «é desmoralizador, porque hai que repor continuamente. Nas provincias da Coruña e de Pontevedra hai preocupación de que, se no se modifica a situación, poda desaparecer en non moito tempo o pouco que xa queda», agrega Asorey.
En otros lugares de Galicia el panorama pinta mejor. Por ejemplo en Viana do Bolo (Ourense) «onde hai algún apicultor que ten máis de mil colmeas e produce máis de 30.000 quilos de mel ao ano», manifiesta Manuel Gutiérrez.
En todo caso, el presidente de AGA recuerda que en la década de 1980, cuando comenzaron a modernizarse las colmenas en las comarcas compostelanas y en el resto del país «a produción de mel era boa e con facilidade e o prezo mellor, e non había a desaparición de abellas que tanto preocupa agora», insiste.